Köpvillkor

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt@crystallo.se.

Leverans

Vi skickar beställningar inom cirka 5 arbetsdagar. Alla paket skickas med Postnord. Vi skickar beställningar alla vardagar om inget oförutsett händer. På helgen skickas inget paket men du kan få notis om skickad beställning ändå, då vi ibland förbereder ordrar även på helgen (som sedan skickas ut direkt på måndagar).

Observera att om du önskar att få din leverans till en adress där du ej är folkbokförd, måste du ange en C/O adress, d.v.s. namnet på den person som är folkbokförd på adressen. Om du av någon anledning skulle ange en felaktig uppgift (T.ex. fel namn, adress, telefonnummer) så att leveransen inte kan genomföras, debiteras du med 200 kronor som skall betalas innan vi åter sänder ditt paket till dig. Hämtar du inte ut ditt paket inom den tid som paketet ligger kvar hos ombud, oavsett anledning, utan paketet går i retur till oss, så debiteras du med 200 sek.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.Vid nyttjande av din ångerrätt:
    Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontakt@crystallo.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ånger meddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Om det har gått mer än 14 dagar sedan du mottagit din produkt
  • Om varan inte lämnas tillbaka till oss i samma skick som den hade när den levererades till kunden.
  • Om plomberingen på produkten (t.ex. eteriska oljor) är bruten.

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@crystallo.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om Crystallo

Företaget Crystallo, org. nummer: 710910-9244, är baserade i Malmö med postadress; Vendelsfridsgatan 4e, 217 64.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@crystallo.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.